Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Prezident soukromník

Vůbec tomu nerozumím. Původně jsem myslela, že když někde prezident nějaké země něco řekne, je jasné, že promluvila hlava státu. My v Čechách to máme holt trochu jinak, někdy je to pan Zeman, někdy pan prezident, podle okolností.  

Na pejskaře pravidelně čekává před brankou svého domu. V květované zástěře s rukama založenýma na objemném břiše ostřížím zrakem sleduje situaci na ulici a každého sebeméně podezřelého pěkně setře. Taky jsem neunikla.

"Pani, co sem chodíte s těma čoklama? My jich tady máme už tak dost, eště vy sem lezte! Necháte nám tu akorát ty jejich h...a pak si vodejdete!"

Nebylo to moje první setkání s madam, ale tentokrát mě vážně naštvala. Měla jsem sebou malého vnuka, který celou situaci sledoval s nelíčeným zájmem a poněkud nevybíravý slovník vážené představitelky místní obce chatařů nasával jak houba.

Marně mávám speciálními pytlíky na psí hovínka a ujišťuju o svých nejčestnějších úmyslech s celou kolonií. Vše zbytečné, nemám šanci jí přesvědčit.

"A co vy, vy si to po tom svým psovi uklízíte?" Přecházím do protiútoku.

"No to si pište, já jo!"

"Tak to jsme dvě a už mi dejte pokoj a starejte se o sebe!"

"No já se právě starám a starám se tady o celou ulici a celou obec! Abyste nám tady nenechávali ty vaše h...a.

Náš chlapeček po mě zvědavě loupne svýma obrovskýma očima. Tak babička po sobě někde nechává hovínka, a to doma pořád uklízí a nadává kvůli každé maličkosti. Už na další diskusi nemám nervy a ženu ta zlořečená psiska i vnuka na odstrkovadle pryč. Baba jedna protivná, ta by mě otrávila. Samozřejmě, taky mě štvou psí exkrementy na ulicích (a nedej bože před naší brankou), ale nemůžu přece vyskakovat na každého, kdo vede psa. Je nás už spousta, kteří po sobě, pardon, po nich poctivě uklízíme. Ale třeba ta ženština zastává v chatové kolonii nějakou důležitou funkci, třeba generálního dozoru nad všemi eventuálními roztrušovači hovňásků. Tak to pardon, v tomhle případě ovšem nejedná jako osoba soukromá, ale jako ctihodný zástupce neméně ctihodné obce chatařské a to pak veškeré fórky stranou, ouřad je ouřad.

Odpoledne se jdeme s chlapečkem podívat na železniční most na vlaky. Jdeme kolem řeky a mrňous hází klacíčky do vody. Pěkně to vždycky žbluňkne. Kluk má radost a já taky. Je tu tak krásně. "Jé, hele, Péťo, pan rybář! Chytá rybičky. Dobrý den, berou, berou?"

"Ježíšmarjá, ženská, dyť vy dva nezavřete pusy, tady musí bejt klid přece! A eště sem něco házejte, sakra!"

Už už se nadechuju k pádné odpovědi, ale vtom si všimnu, že kolem posedává hodně dalších pánů rybářů a evidentně z naší přítomnosti radost nemají, někteří dokonce souhlasně pokyvují hlavami. Takže zase v klidu vydechnu, drapnu kluka za ruku a teď už bez pozdravu odcházíme. Kdyby tu byl sám,  to bych asi diskutovala, ale takhle?

Tak teď si marně lámu hlavu. Náš pan prezident prý při projevu v Radě Evropy vyjádřil své soukromé názory. Jako nějaký pan Zeman tam zřejmě přijel a jen tak tam vystoupil z ničeho nic a sám za sebe.

Jenže já mám dost obavy, že takhle to nefunguje. Nejde být jednou prezidentem a pak najednou, když se to jaksi nehodí, jím náhle nebýt. Nelze přijet a vystoupit na mezinárodním fóru jako představitel země, pronést projev takového kalibru, že se z něj svět asi ještě úplně nevzpamatoval a v klidu se odporoučet, já nic, já jen Zeman. To i ta protivná domovnice a nerudný rybář vědí, že někam patří a cítí, že mají za něco odpovědnost.    

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzana Palečková | pondělí 16.10.2017 0:44 | karma článku: 12,91 | přečteno: 526x
  • Další články autora

Zuzana Palečková

A proč?

Hlídám dva malé vnuky, takže tisíc otázek, začínajících věčným proč, mě za den spolehlivě uondá. Jenže jsem zjistila, že já sama se až nezdravě často ptám taky tak...

4.3.2021 v 18:19 | Karma: 20,13 | Přečteno: 678x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Obyčejný covidový den

Tak jsem se během covidové pandemie zase ochytřila o další termín - adiktologická poradna. Nikdy jsem neuvažovala o využití těchto služeb, ale při shlédnutí posledních zpráv jsem pochopila, že už je možná načase

18.2.2021 v 15:25 | Karma: 19,35 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Mělo to smysl!

Zachránit se za cenu popření sebe sama anebo umřít v pravdě? Dává to ještě dneska smysl? Ano, dává! Každý národ, který si váží své svobody, si připomíná své mrtvé!

2.7.2020 v 21:37 | Karma: 16,43 | Přečteno: 446x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Balkán? Balkán!

Někdy nad něčím nebo nad někým ohrnujeme nos a vůbec si neuvědomujeme, že to i nám zvoní hrana a že my sami se topíme v tom samém marasmu. Tak bůh s námi se všemi!

25.6.2020 v 22:24 | Karma: 26,52 | Přečteno: 862x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Co by kdyby

Asi nejsem sama, kdo usilovně přemýšlí nad tím, co nás to postihlo a proč. Jestli to náhodou není varování našemu plemeni, že se tu už roztahujeme přespříliš. A jaká bude naše odpověď? Vezmeme rozum do hrsti?

28.5.2020 v 22:07 | Karma: 14,64 | Přečteno: 398x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Hamás kývl na návrh k příměří. Izrael má řadu výhrad, akce v Rafáhu pokračuje

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  21:56

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14,  aktualizováno  20:36

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

Za další případ pohrdání vás můžu poslat do vězení, varoval soudce Trumpa

6. května 2024  20:17

Soudce v probíhajícím procesu s Donaldem Trumpem v pondělí rozhodl, že americký exprezident...

Ve hře o post ministra je nyní i Ženíšek. TOP 09 chce vybrat tento týden

6. května 2024  16:43,  aktualizováno  20:10

Při hledání kandidáta do vlády na post ministra pro vědu, výzkum a inovace začala TOP 09 skloňovat...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 159
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 960x
Jsem Zuzana Palečková. Jsem dcera, manželka, máma, maman půlky Gabonu, tchýně gabonská, babička Čechogabončete a mám touhu se tak trochu vyjádřit

Seznam rubrik