Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je můj nebo ne?

Jedná se o pana prezidenta. Můj syn mi dal slušnou lekci z demokracie. Jenže já mám pořád pocit, že právě demokracie jaksi není jednosměrná. Že jistá pravidla platí pro všechny, i pro ty ve funkcích nejvyšších.

Nedávno jsme měli doma docela zajímavou debatu. Syn právě vyplňoval imigrační dokumenty  Kanady a bohapustě klel a nadával. Vrací se na univerzitu a navzdory dřívějšímu dlouhodobému pobytu se musí opět zařadit za ostatní žadatele. Na imigračním se s ním nikdo nebavil, informace velmi sporé, kromě jediné (a neověřené), že se totiž řady čekatelů rozšířily o Američany, kteří preferují život v Kanadě než být pod „knutou“ budoucího prezidenta Trumpa.

Rozproudila se živá diskuse. Nejprve zcela konkrétní o konkrétní volbě a pak o roli prezidenta vůbec. Pochopitelně jsme se velmi záhy z Ameriky dostali do České republiky.

„No tak tohle vůbec není můj prezident,“ vylítlo ze mě dost rezolutně.

„Ale je, drahá máti,“ pravil shovívavě pan syn. „Byl zvolen v regulérních demokratických volbách,  žijeme v demokratické společnosti, takže musíš přijmout volbu většiny.“

Má pravdu, samozřejmě. Je to prezident České republiky, já jsem občan, čili je i můj. Okamžitě mě napadla spousta důvodů, jimiž bych podpořila svoje tvrzení, jenže veškeré argumenty se tříštily o pevnou skálu demokratické volby. Pohled mého chlapce je shovívavější a shovívavější.  Jsou to situace, které nemiluje žádný rodič, ani já ne. Tak vem rozum do hrsti, matko, a přemýšlej.

Jdu na to ze špatného konce, napadlo mě. Kluk má pravdu, bez debat (demokratických i nedemokratických), je to můj prezident. Je moje povinnost vstát při jeho příchodu, tvářit se neutrálně a chovat se slušně.  Zachovávat dekorum a užívat vhodná slova. Činím tak, i když musím někdy odpovídat na dotazy typu: „Co to ten váš prezident, proboha, dělá (říká)?“

Avšak  plní své povinnosti náš pan prezident i k občanům, již ho nevolili? Je to přece jejich svaté demokratické právo! A tu já, milý synu, tvrdím, nikoli, neplní!

A měl by! Na tatíčka prezidenta už dávno nikdo nevěří, nicméně si myslím, že hlava státu by jistý  nadhled, pochopení a toleranci měla mít.  Že by se nikdo neměl cítit přehlížen, natož atakován jenom proto, že jeho životní styl a názory jsou odlišné od těch oficiálních, hradních.  Že by nás, občany odkázané pouze na informace v médiích neměl strašit jakýmisi cizinci s nekalými úmysly pohybujícími se na našem území, o nichž se navíc nesmí mluvit. Že by hradní dvůr neměl vzbuzovat pochybnosti , popřípadě posměch, ale měl by představovat obohacující myšlenkové centrum, vysílající pozitivní signály celé společnosti.  Že by můj pan prezident třeba nebyl přímo můj favorit, ale v průběhu času bych si mohla říct, no nakonec proč ne.

Takže, můj milý chlapče, závěr je nutně jen jeden. Ano, je to můj prezident. A ne, já nejsem jeho občan.

   

 

 

Autor: Zuzana Palečková | neděle 15.1.2017 17:43 | karma článku: 18,23 | přečteno: 861x
  • Další články autora

Zuzana Palečková

A proč?

Hlídám dva malé vnuky, takže tisíc otázek, začínajících věčným proč, mě za den spolehlivě uondá. Jenže jsem zjistila, že já sama se až nezdravě často ptám taky tak...

4.3.2021 v 18:19 | Karma: 20,13 | Přečteno: 678x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Obyčejný covidový den

Tak jsem se během covidové pandemie zase ochytřila o další termín - adiktologická poradna. Nikdy jsem neuvažovala o využití těchto služeb, ale při shlédnutí posledních zpráv jsem pochopila, že už je možná načase

18.2.2021 v 15:25 | Karma: 19,35 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Mělo to smysl!

Zachránit se za cenu popření sebe sama anebo umřít v pravdě? Dává to ještě dneska smysl? Ano, dává! Každý národ, který si váží své svobody, si připomíná své mrtvé!

2.7.2020 v 21:37 | Karma: 16,43 | Přečteno: 446x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Balkán? Balkán!

Někdy nad něčím nebo nad někým ohrnujeme nos a vůbec si neuvědomujeme, že to i nám zvoní hrana a že my sami se topíme v tom samém marasmu. Tak bůh s námi se všemi!

25.6.2020 v 22:24 | Karma: 26,52 | Přečteno: 862x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Co by kdyby

Asi nejsem sama, kdo usilovně přemýšlí nad tím, co nás to postihlo a proč. Jestli to náhodou není varování našemu plemeni, že se tu už roztahujeme přespříliš. A jaká bude naše odpověď? Vezmeme rozum do hrsti?

28.5.2020 v 22:07 | Karma: 14,64 | Přečteno: 398x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 159
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 960x
Jsem Zuzana Palečková. Jsem dcera, manželka, máma, maman půlky Gabonu, tchýně gabonská, babička Čechogabončete a mám touhu se tak trochu vyjádřit

Seznam rubrik