Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zase jsem to zvorala, ale manžel to snad napraví

Doba koronavirová přináší spoustu problémů a těžkostí, mezi ty méně závažné patří přerostlé hřívy obyvatelstva. Naše rodina na to vyzrála, ovšem až na slabší kusy... 

Předem se omlouvám všem těžce zkoušeným spoluobčanům, kteří musí čelit daleko, daleko horším problémům. Avšak podle ohlasů na internetu nejsem se svým problémem zdaleka sama, kadeřníci už prostě chybějí všem!

Jenomže já jsem už byla načatá dosti dlouho před pandemií. Byly doby, kdy jsem vlasy moc neřešila. Měla jsem je dlouhé a stačilo je čas od času nechat rovně zastříhnout. Problémy však nastaly v momentě, kdy jsem se rozhodla pro radikální změnu. Oslnila mě krásná americká herečka Halle Berry a já zatoužila po jejím roztřepeném rošťáckém krátkém účesu.

„Hm,“ pravila mladá dáma v honosném kadeřnictví poté, co mi prohrábla prsty vlasy. „Tohle je ale účes pro černošský vlasy a ty vy nemáte!“

„No bodejť že nemám,“ pomyslela jsem si trpce, kde bych je asi vzala, že? Nahlas jsem se však neodvážila ani špitnout. Nakonec se mi podařilo otrávenou slečnu přimět k jakémusi výkonu, a to jsem neměla dělat. Když jsem poté šla vyzvednout tehdy malou dcerku do školy, vykulila na mě vyděšeně oči a slovy: „Mami, ty máš paruku?“ mě poslala do náruče hysterie trvající půl roku.

A tak to šlo pořád dokola. Vždycky jsem celá natěšená přišla k nějakému novému objevu a pak jsem strávila spoustu času ve vzteklých slzách před zrcadlem. Anebo se to napoprvé pěkně povedlo a já se přede všemi natřásala jako pávice, avšak další stříhání mě opět rozbrečelo. Proč to tak je, opravdu nevím. Jedna slibná mladá slečna s pankáčským účesem mě učesala jako svoji prababičku. „Asi na ni tak působím,“ myslela jsem si vztekle na cestě domů. Další mi zase zasněně ušmikla ofinu hned poté, co jsem ji důrazně upozornila, že si nechávám dorůstat patku.

Zmar a zoufalství! S kamarádkami podobně postiženými jsme si v době normální sdělovaly nové objevy, abychom byly znovu a znovu zklamány. Jak to dělají dámy dobře a šik ostříhané, vážně nevím! Asi máme nějaké divné kebule, kamarádky a já.

Doba pandemická však dramaticky změnila poměry. Zrovna jsem zase plakala a zuřivě se snažila natahovat příšerně moc zastřižené prameny na šošulce a kroužila nůžkami podél neforemných partií po stranách. Teprve po chvíli jsem si uvědomila, že za mnou v koupelně postává můj drahý a zamyšleně mě pozoruje.

„Já bych už taky potřeboval trochu zastřihnout, kdovíjak dlouho to bude trvat.“

„Ty potřebuješ zastřihnout a já potřebuju dohola. Takhle přece nemůžu mezi lidi!“

„Mezi lidi nemůžeš tak jako tak,“ odtušil a usedl k počítači.

Do týdne nám přivezli krabici.  A v ní pravé kadeřnické nůžky a několik mašinek s různými nástavci. Je to tak, budeme se stříhat sami!

Jenomže, tohle se opravdu velice snadno řekne, ale když si přede mě sedl můj muž na stoličku s mokrou hlavou, důvěřivě zavřel oči a řekl: „Stříhej,“ byla ve mně jenom malá dušička. Sice jsem na internetu dopodrobna prostudovala návody jak na to, jenže většinou šlo o vlasy dlouhé, a to mi připadalo jednodušší.

Tak jak na to? V ruce svírám vrčící mašinku, váhavě přiložím ke krku a pomalu sunu nahoru. A nic. Nic se nestalo, nic nepadá.

„Máme to asi moc vysoko, musíme snížit nástavec,“ řekl rezolutně choť. Chvíli si s tím nástrojem pohrával a pak mi ho podal do ruky. Znovu usedl na stoličku a nastavil hlavu. Tak teď, odhodlaně přikládám strojek a táhnu. Zanechávám hlubokou brázdu v přerostlé kštici. Fígl zřejmě spočívá v tom, že se nesmí vyvíjet pořád stejný tlak, na temeni se musí povolit a vést do ztracena. Což je problém. Proklínám naše rovné tuhé pačesy, na nich je každá chybička hned vidět. Natož pak zub jak na karlštejnském cimbuří!

Pekelně se soustředím a s vyplazenou špičkou jazyka se pouštím do druhé brázdy. Dole táhnout podél lebky a postupně uvolňovat tlak. Přitom se musí bedlivě sledovat pruh již zastřižený a pokusit se příliš nevybočit.

Tak, zadní část hotová.  Není to špatné. Povzbudím se vydatným lokem burgundského a přesouvám se ke straně. Teď opatrně kolem uší, máme na to další speciální stroječek (manžel je systematik), jde to krásně, teď jen pomalu navázat na šošulku. Zmocňuje se mě euforie! Vůbec, vůbec to není špatné! Další hlt a druhá strana. Mezi mé špatné vlastnosti však bohužel patří to, že jakmile se rozptýlí obavy a já mám dojem, že vše jde jak po másle, ztratím ostražitost a ano, jejda, jejda, tohleto je teda malér, nějak mi ujela ruka a máme tu brázdu odhalující holou leb.

Naštěstí jsme si před zákrokem s mužem slavnostně slíbili, že se navzájem nepobijeme, kdyby k podobnému lapsu došlo. Můj drahý velkoryse mávl rukou nad faktem, že z jedné strany je jako uhlazený diplomat (opravdu jsem na sebe moc pyšná), ovšem na druhé spíš jak americký mariňák (nejsem na sebe pyšná).

Poté usedám do horkého křesílka já. Není to moc příjemné, slyšet a cítit vzadu na temeni vrčící strojek. Podstrkuji manželovi před oči obrázek krasavice s šik ostříhanými vlasy s dlouhou patkou, dopíjím sklenici, zavřu oči a poddávám se osudu.

Náhodou, není to dokonalé, ale celkem slušné! Rozhodně lepší, než od té poslední profesionálky, navíc zcela zdarma.  A náklady na kvalitní kadeřnické vybavení se nám zajisté brzy vrátí! Čeká nás zářná budoucnost! Ještě to trochu vypilujem a budu taky šik!

Že není nic tak jednoduché, jsem zjistila záhy. Pro jisté věčně nespokojené typy je krajně nebezpečné mít dobré nůžky neustále při ruce. Ti pak ráno vstanou, kouknou se na sebe do zrcadla  a ejhle! Tu nám trčí pramének. Takže šup sem s nůžkami a šmik, pryč s ním!

K závěru, že je dobré více měřit a méně řezat a že není dobré se česat nůžkami a nikoli hřebenem, jsem došla až v momentě, kdy škody byly nevratné.  Takže nakonec jsem v České republice asi jediná, které karanténa celkem vyhovuje…

 

Autor: Zuzana Palečková | pátek 17.4.2020 15:19 | karma článku: 20,72 | přečteno: 720x
  • Další články autora

Zuzana Palečková

A proč?

Hlídám dva malé vnuky, takže tisíc otázek, začínajících věčným proč, mě za den spolehlivě uondá. Jenže jsem zjistila, že já sama se až nezdravě často ptám taky tak...

4.3.2021 v 18:19 | Karma: 20,13 | Přečteno: 678x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Obyčejný covidový den

Tak jsem se během covidové pandemie zase ochytřila o další termín - adiktologická poradna. Nikdy jsem neuvažovala o využití těchto služeb, ale při shlédnutí posledních zpráv jsem pochopila, že už je možná načase

18.2.2021 v 15:25 | Karma: 19,35 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Mělo to smysl!

Zachránit se za cenu popření sebe sama anebo umřít v pravdě? Dává to ještě dneska smysl? Ano, dává! Každý národ, který si váží své svobody, si připomíná své mrtvé!

2.7.2020 v 21:37 | Karma: 16,43 | Přečteno: 446x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Balkán? Balkán!

Někdy nad něčím nebo nad někým ohrnujeme nos a vůbec si neuvědomujeme, že to i nám zvoní hrana a že my sami se topíme v tom samém marasmu. Tak bůh s námi se všemi!

25.6.2020 v 22:24 | Karma: 26,52 | Přečteno: 862x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Co by kdyby

Asi nejsem sama, kdo usilovně přemýšlí nad tím, co nás to postihlo a proč. Jestli to náhodou není varování našemu plemeni, že se tu už roztahujeme přespříliš. A jaká bude naše odpověď? Vezmeme rozum do hrsti?

28.5.2020 v 22:07 | Karma: 14,64 | Přečteno: 398x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14

Aktualizujeme Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

  • Počet článků 159
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 960x
Jsem Zuzana Palečková. Jsem dcera, manželka, máma, maman půlky Gabonu, tchýně gabonská, babička Čechogabončete a mám touhu se tak trochu vyjádřit

Seznam rubrik