Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Filipika proti kuřákům

Jsem zarytý nekuřák. Cigaretový dým ve mně vzbuzuje temné vášně, někdy  se proti kuřákům  ohradím, i když vím, že boj je předem prohraný.

Léto končí, je po prázdninách, děti zasedly do školních lavic, dospělí nastoupili do práce a dokonce i naši poslanci se už vrátili po těch svých speciálně dlouhých. Tak snad teď už konečně dojde i na kuřáky.

 Ač nekuřačka, jsem tím kouřem protivným pronásledována celý den. Ráno stojím na našem malém nádraží (moc ráda bych napsala malebném, leč nemohu). Přijdou dvě půvabné mladé dámy, středoškolačky zřejmě, a okamžitě si zapálí, asi aby toho stačily vdechnout co nejvíce. Pokud to nechci dýchat s nimi, musím poodejít, já, osoba starší, dříve příchozí, poněvadž ráno jsem ráda, že se hýbu a ještě nemám sílu se hádat.

V dopravních prostředcích krátká pauza, tam se to nesmí. Ovšem ulice se opět mění v pole válečné. Pospíchám a nemůžu si vybírat, klušu za obrem v nějakých vojensky strakatých kraťasech, a co dělám? Opět vdechuji, poněvadž on bání jak ostravský komín a já ho prostě nepředběhnu, stejně bych si nepomohla, poněvadž ta blondýna vedle něj hulí nemlich tak.

Dneska mám to štěstí, že můžu vyzvednout malého z jeslí. Strašně si to s ním vždycky užívám. Tak copak si dáme? Vybírám pizzerii. Je krásně, sedíme venku.  Je to tak báječné, první vnouče. Mám ho na kolenou, smějeme se, užívám si to.  Už dlouho v rodině nebylo malé dítě a teď najednou tohle sladké nadělení. Jíst s tím naším klukem je skutečná radost, baští o sto šest. Povznesenou náladu mi však okamžitě kazí tři elegantní dámy obědvající u stolku těsně vedle nás.

Totiž, jedna z nich už dojedla.  Náruživá kuřačka zřejmě.  Takže se od svých kolegyň odsune, potáhne, pak ručku s kouřícím vajglem od nich ohleduplně odkloní, jak milé, ovšem nad hlavičku mého chlapečka malého, a to končí veškerá legrace.  Je poledne, jsem při síle, takže než mu na tu malou paličku odklepne popel, ozvu se.

„Madam, dávejte pozor, prosím!“

 „Na co, proboha?  Je to zakázaný? Není!  Tak co!“

No pravda, zakázané to právě není (a mělo by, hernajz!). Madam dojedla, tak co by si nezapálila, že? A že kolem jsou natlačené stolky s ostatními hosty, kteří právě obědvají? Jejich smůla! Klíďo píďo jim to fouknu pod nos, ať  se  klidně po…!

Jsem otrávená. Jako by i to slunce nějak pohaslo.  Bezohlednost, byť povolena zákonem, zůstane bezohledností. Copak jsme už tak zblblí, že na všechno musíme mít pevná pravidla, protože nevíme sami od sebe, co je správné a co ne a co se ve slušné společnosti prostě nedělá, i když to není výslovně zakázáno?  Hladím tu malou hlavičku, jestli tohle někoho nezarazí, pak už nevím.  Chtěli jsme si ještě dát tiramisu, ale radši jdem. Je to povolené, paní nechce obtěžovat spolustolovnice, takže by si klidně to cigáro na nás odklepla.

Vztekle tlačím kočárek a přemýšlím. Jaký je můj politický potenciál? Jsem přece občanka, matka, novopečená babička! Nekuřačka!  Ovšem pouze jeden voličský hlas. Takže nulový.  Proti mně a všem ostatním nekuřákům stojí mocná tabáková lobby, rozhodovat bude rozhádaný parlament. Jakoupak máme asi šanci?       

Autor: Zuzana Palečková | neděle 11.9.2016 19:38 | karma článku: 24,32 | přečteno: 826x
  • Další články autora

Zuzana Palečková

A proč?

Hlídám dva malé vnuky, takže tisíc otázek, začínajících věčným proč, mě za den spolehlivě uondá. Jenže jsem zjistila, že já sama se až nezdravě často ptám taky tak...

4.3.2021 v 18:19 | Karma: 20,13 | Přečteno: 678x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Obyčejný covidový den

Tak jsem se během covidové pandemie zase ochytřila o další termín - adiktologická poradna. Nikdy jsem neuvažovala o využití těchto služeb, ale při shlédnutí posledních zpráv jsem pochopila, že už je možná načase

18.2.2021 v 15:25 | Karma: 19,35 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Mělo to smysl!

Zachránit se za cenu popření sebe sama anebo umřít v pravdě? Dává to ještě dneska smysl? Ano, dává! Každý národ, který si váží své svobody, si připomíná své mrtvé!

2.7.2020 v 21:37 | Karma: 16,43 | Přečteno: 446x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Balkán? Balkán!

Někdy nad něčím nebo nad někým ohrnujeme nos a vůbec si neuvědomujeme, že to i nám zvoní hrana a že my sami se topíme v tom samém marasmu. Tak bůh s námi se všemi!

25.6.2020 v 22:24 | Karma: 26,52 | Přečteno: 862x | Diskuse| Společnost

Zuzana Palečková

Co by kdyby

Asi nejsem sama, kdo usilovně přemýšlí nad tím, co nás to postihlo a proč. Jestli to náhodou není varování našemu plemeni, že se tu už roztahujeme přespříliš. A jaká bude naše odpověď? Vezmeme rozum do hrsti?

28.5.2020 v 22:07 | Karma: 14,64 | Přečteno: 398x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 159
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 960x
Jsem Zuzana Palečková. Jsem dcera, manželka, máma, maman půlky Gabonu, tchýně gabonská, babička Čechogabončete a mám touhu se tak trochu vyjádřit

Seznam rubrik